20120218

#7 Selimut, Bantal Dan Sejadah


Assalamualaikum, aku rasa 2 3 arinie memang merupakan hari yang dingin meskipun bukanlah dingin dari sudut cuaca dan iklim. Bulu2 roma aku kian berdiri tanpa mengira keadaan. Kenapalah adrenalin aku kian memuncak tatkala saat aku benar2 mencari jalan untuk keluar dari belenggu.

Setiap hari aku menggigil kesejukan. Meskipun ada matahari yang terang menyinar tapi aku masih mengharapkan pelangi. Ya pelangi yang tidak setia muncul tetapi memberi aku semangat untuk terus melawan kesejukan. Aku x perlukan jacket, comforter atau kain. Aku hanya perlukan sedikit haba tapi bukan untuk membakar.

Meskipun aku berasa kesejukan seorang diri, namun aku masih mengharapkan haba yang memberi aku cahaya ketika gelap. Cahaya ketika aku sedang teraba-raba mencari punca. Cahaya yang memimpin aku ke jalan yang betul.

Memang berat untuk aku terus berdiri ketika aku sedang sejuk tapi lagi payah jika aku terus terbaring tanpa melawannya. Aku memang degil. Degil tu la yang aku jinakkan. Degil tu jugaklah yang membisik di naluri aku. Walaupun semakin aku degil melawannya tapi masih laju langkahku untuk melawannya.

Jika benar itulah penyelesaiannya, Ya Allah bantu la aku ke jalan mu. Kau pimpin dan alihkanlah hala tuju ku kejalan mu. Cucikan lah daki2 yang kotor meskipun ianya sukar untukku menyucikannya. Semaikanlah IKHLAS itu kepada nuraniku mesti ianya memang sukar. Sesungguhnya La Tahzan Illaha Ma'ana... Aku yakin kepadamu...

1 comment: