20120219

#8 0300H(memang sukar)


Assalamualaikum, harinie aku nak cite skit pasal 0300H. What? 0300H? Aku baru tido tu bro. Apa ada dengan 0300H nie? Okay ramai respondan apabila kita tanya 0300H apa yang diorang tengah buat majoriti remaja akan jawab,

"aku tangah on9 lagi"
"aku baru balik rumah"
"aku baru habis tengok movie"

So,WTH. Yela cuba korang pikir balik apa yang korang tengah buat kalau korang x abis SPM lagi masa tu.

*tengah study kowt
*QIAMULAIL KOWT(SORRY,CAPSLOCK ERROR)
*tengah stayback

Okay apa yang aku nak tekankan harinie sebenarnya adalah korang rasa patut ke 1/3 malam korang diisi dengan aktiviti-aktiviti tu. OOOppss, xyah jawab kat sini, sini bukan sesi soal jawab. Allah menciptakan siang untuk kita berkerja menacari rezeki manakala Allah menghadirkan malam untuk kita berehat dan mendekatkan diri kita kepada Allah yang tanpa kita sedari kita telah jauh daripanya kerana perbuatan-perbuatan lagha dalam kehidupan kita.

Alangkah indahnya kalau pagi tu kita xyah tension-tension, xyah nak layan sangat mood jiwang yang belum tentu pasti tolong kita. Tapi kita layan mood taubat kita kepada Allah. Aku tau memang sukar untuk bangun pukul 0300H sebab aku pon alaminya tapi ingat selagi ada kemahuan dan kita kuat untuk melawan Si Tanduk
kemenangan adalah milik kita.

Bukan semua orang adalah orang yang terpilih. Dah namanya pon terpilih maksudnya sudah tentu dia ialah dari kalangan yang benar-benar kuat dan bersemangat dalam membetulkan kembali hala tujunya. Marilah kita lakukan apa yang sepatutnya. Mengadulah rasa sedih, hiba, gembira, resah kita kepadanya. Sesungguhnya dia  akan bersama kita. Insyallah...

1 comment: