20110730

Putera + Srikandi = ??? (part 2)

Apa akan terjadi sekiranya budak sekolah laki bertemu dengan budak sekolah perempuan? Ada sesiapa yang boleh memberi jawapan? Ye, mak cik yang make up 3 inci tu, nak bagi coment...

"mak cik rase la, mesti mula-mula segan punyer..."

Haaaa, adik yang makan choki2 tu,

"aaa....aaaa....saya rase la bang, saya nak tengok ultraman...sori la ye bang"

Jawapannya: SUPERB. Why? Ianya merupakan kejutan budaya apabila pagi-pagi nampak budak perempuan pakai baju kurung masuk mess,berjalan kat railing, beratur mengambil makanan di MAKTAB TENTERA DIRAJA. Mana ada budak perempuan kat sana? Serius shit!!! Kalau ada pon semuanya wanita... Apa bezanya wanita dengan budak perempuan?

Ada la bai,pelajar-pelajar SEKOLAH TUN FATIMAH. Program eksplorasi akademik (hubungan diplomatik dan kerajaan 2 hala). Jadual yang padat dan ketat memang menjadi adunan masa yang terluang.    4 hari yang sangat memenatkan.

sehari sebelum:

Persiapan tahap ciepad telah dibuat untuk menyambut mereka. Carutan, keluhan serta undefined word berkumandang kat setiap corok sudut kelas. Menyusahkan... Mental...aarrrgghhh

d-day:

"Dah pukul brape nie bai, dari tadi tunggu tak sampai-sampai pon diorang nie. Dah la tengah penat kelas add math tak hilang lagi."

Akhirnya diorang sampai pukul 1820H. Semua muka penat...hahaha...ehhh, apsal diorang muke bangun tido? hahaha...Hari khamis memang merupakan hari yang sangat panjang. LOng!!!

Aktivti pada hari seterusnya dijalankan kat kelas yang telah ditetapkan mengikut kumpulan yang telah ditetapkan. Fizik and Kimia. Subjek yang aku terlibat dan manakala Biologi, aku tak terlibat dan ke kelas Prinsip Perakaunan.Pengalaman pertama belajar dan bertukar-tukar idea dan buah daripada kedua-dua pihak.Subjek yang dulunya membosankan kini menjadi menyelerakan (bajet makanan je).Aktiviti riadah memang menyeronokkan tak kira la BOY mahupun GIRL. Thanks to GRANDILOQUENT bcos aku dapat cuba abseiling setelah bebulan aku tunggu peluang nak buat tapi tidak bernasib baik. Pesta Durian!!! Lama kosai dowh tak makan durian. Serius best. Tak boleh dinafikan. Satu trak lori dihabiskan or diclearkan dalam masa hanya 30 minit. Dahsyat bukan!!!

Saturday Nite yang sangat HAPPENING...HAPPENING...Meriah kosai dowh. Tak pernah RMC bising sampai tahap T-REX.  Satu kelainan bagi semua boy. 

hari terakhir:

Semua rasa sayu + sugul. Setiap pertemuan bermulalah perpisahan. Elak? Tak dapat Jack. Souvinier, FB, Twitter, No. fon, etc. Semua boleh dikaitkan pada hari terakhir. Yellow and Red Roses, khas untuk srikandi-srikandi STF. Jalinan persahabatan yang berkekalan. Insyallah. Beg dibawa oleh boy, bunga diberi kepada mereka, tanda terima kasih kerana sudi bertandang ke RMC....A million thanks to all GRANDILOQUENT for this exploration...and finally I hope all the member that involve in this exploration will be success in SPM11...Tidak lupa, kesalahan pada malam interaksi yang telah mengajar bagaimana menjadi gentlemen...-CI said...."kami mintak maaf"....10x

Itulah yang terjadi apabila putera bertemu srikandi dan saling membantu...

 
finally, lagu harmoni setaraf mozart mahupun beethoven dinyanyikan pada pagi perpisahan...a great salute to them...


Should auld acquaintance be forgot, 
And never brought to mind? 
Should auld acquaintance be forgot, 
And days o’ lang syne!
Chorus: 
For auld lang syne, my dear 
For auld lang syne, 
We’ll tak a cup o’ kindness yet 
For auld lang syne!


p/s Hari Isnin, tiada lagi budak perempuan berbaju kurung di mess, tiada lagi lampu Blok B menyala seawal jam 0530H, tiada lagi ucapan "assalaualaikum,bonda", tiada lagi lagu harmoni yang dinyanyikan...ooohhhh, diorang dah balik!!! 

1 comment:

  1. Rindu kot time tu . Bile lagi nak jejak sane doe . Experience weh :)

    ReplyDelete