20110204

we struggle together....

apsasl aku rse mcm dah terlupakan sesuatu?ari nie brape ari bulan hah?4/2!!!serius aaarrrr...
apsasl aku bleh lupa nak update kat blog aku pasal anniversery C.R.O.W.N.S kat blog aku...
sori to all my friends,bukan sengaja aku lupa nak update..

sebenarnye 25/1 aritu genap satahun kitaorang stay kat maktab.pejam celik pejam celik kejap je dah sampai setahun aku idup kat maktab nie yang telah mengajar aku erti kedewasaan(walaupon belum sepenuhnyerrr)tapi at least aku belajar la gak erti kepayahan idup.bukan senang nak dapatkan sesuatu hasil.setelah lalui perit getir pada 3 bulan pertama barulah dapat rase hasil titik peluh aku sendiri dapat elaun RM90(RM10 kene potong tiap2 bulan untuk annual dinner).bertapa payahnye untuk dapatkan hasil.mule2 aku rase macam nak gak kuar drpd maktab sebab x tahan.tp aku rse trcabar ngan mak aku pnye cabaran,

"kalau ko nak kuar dari maktab ko balik melaka sendiri,ibuku berkata"

lagi pon dulu aku pernah duduk kat asrama 6 ari je pastu balik duk kat umah.nak abiskan tempoh enam bulan pertama memang perit.pelbagai cabaran yang aku terpaksa tempuhi,sampai kat kelas aku tido(selame ni mane pernah aku tido kat dalam kelas tyme cikgu mengajar),kne jual makanan(senior yang suruh tp best gak),dan macam2 lagi.kat maktab nie jugak la aku belajar politik,bisnes,sosial,friendship,loyalty.lepas abis je enam bulan pertama/aktiviti keyakinan diri kat PASKAL(pasukan khas laut/komando laut) n annual camping tragedi berlaku smpai msuk paper.aku rse korang pon ingat lg pasal tu.

Disember:mse yang dinanti2kan  PASSINGOUT PARADE F5.taun nie disebabkan pemerintahan komandan baru die nak smua BOYS masuk parade skali.satu pgalaman yg x dilupakan.masuk tv kot parade nie,bangge gileerrrr...memang mase terase sekejap je idup kat maktab


taun nie adalah mse untuk

College
Reformation
Of
Whole
New
Seniors
dan berpegang pada prinsip B.O.R.N.S

*prinsip tu aku yang reka....korang pikir la knape aku pilih perkataan tu..

1 comment:

  1. Pengalaman kot . Bukan semua orang dapat rase ape yang kau rase :)

    ReplyDelete