20110205

tiga V dua Balak

this senior year,aku telah diberi kepercayaan untuk membimbing new boy tentang cara hidup sebenar kat maktab nie.memang berat amanah dan tanggungjawab yang telah diberikan untu dilaksanakan.tugas amat berat namun tetap insyallah akan aku jalankan dengan penuh dedikasi.bukan mudah untuk memimpin orang laen.

kalau dulu aku kat skolah lame aku pengawas sekolah.skarang aku telah bergelar Putera Sarjan(P/SJN).baru sekarang aku dapat rasekan betapa beratnya tanggungjawab yang terpakse dipikul.ingat pangkat boleh membawa kita ke neraka kelak apabila kita tidak amanah tp ia juga bleh membawa kita ke syurga.dulu aku memang pandang ringan kat jawatan dan tugas yang diamanahkan dan wat endah x endah je.tapi skarang aku akan berubah dan cuba laksanakan smua amanat sebaik mgkin walaupon trpakse mgharungi kesusahan.

jawatan aku nie belum tentu kekal sampai akhir taun sbb base on result exam.

appoloute di bahu bukan menampakkan pangkat kita,tp kerja yang menampakkan pangkat kita

1 comment:

  1. Yeah , tugas dan tanggungjawab yang terpaksa dipikul . Takkan rase terpaksa bile kita pandai suit in the situation . Bukan senang nak jadi pemimpin yang sume orang terima :)

    ReplyDelete